Kako funkcionira grijanje u automobilu i mogući kvarovi

Grijanje u automobilu spas je za sve niže temperature koje osjećamo. Polako se približavamo zimskom periodu u kojem temperature padaju prema nuli te grijanjem pokušavamo podignuti temperaturu automobila kako bi nam bilo toplije i ugodnije za voziti. Saznajte u nastvaku kako grijanje u automobilu funkcionira i koji su najčešći kvarovi.

Kako grijanje u automobilu funkcionira?

Grijanje u vozilu sastoji se od ventilacijskog sustava koji se sastoji od grijača kabine (radijator),ventilatora ,kutije za distribuciju zraka (klapne za usmjeravanje zraka, toplo hladno , pod noge , na vjetrobransko staklo i centralna distribucija)

Što je vozilo novije sustav je kompleksniji (servo motori ,senzori za mjerenje temperature, upravljačka jedinica – slična  tabletu)

Za grijanje se koristi rashladna tekućina motora. Tekućina se dovodi cijevima u grijač kabine pomoću vodene  pumpe motora. Zatim ventilator kabine gura zrak kroz grijač i distribucijsku kutiju u kabinu.

Da bi sustav optimalno funkcionirao temperatura tekućine mora biti oko 80 stupnjeva , što je i često radna temperatura motora ,a da bi ona bila stabilna za to se brine termostat motora .

Kvaliteta grijanja ovisi o cjelokupnom održavanju vozila (motora , ventilacije kabine)

Ovako to izgleda kada sve funkcionira i kada naš automobili uredno radi, no koji bi se problemi mogli javiti?

Najčešći kvarovi sustava grijanja automobila

Stranke nam najčešće prijavljuju iduće kvarove: slabo grije, uopće ne grije, grije povremeno.

Dijagnostika kreće obično od jednostavnih stvari :

  • Provjera filtera kabine – smanjen protok zraka
  • Provjera nivoa  rashladne tekućine.

Ako to ne riješi problem pristupa se kompliciranijim stvarima :

Ako je radna  temperatura motora niska, tekućina je hladnija te je grijanje kabine slabo (problem termostata). Što se tiče električnog dijela ventilacije, ventilator , sonde i senzori, servomotori, dijagnostika se uglavnom vrši dijagnostičkim uređajem (testerom). Neki testeri na tržištu su vrlo nepouzdani i znaju navesti na krivi put (promjena ispravnog dijela). Zato treba imati dovoljno iskustva i kvalitetnu opremu.

Većina skupih  kvarova je prouzročena ne poštivanjem uputa proizvođača vozila ili neodržavanjem po pravilu struke. Primjerice, za određena vozila proizvođač je odredio određene rashladne tekućine (antifriz) na primjer wv G12 G11 itd. Neki se razlikuju po boji crveni,zeleni,žuti itd.

Uobičajeni su kvarovi : začepljen ili smanjen protok grijača, nalaženje CO2 u tekućini , miješanje ulja motora i tekućine. Ti su popravci opsežni i skupi (vađenje pulta vozila, skidanje glave motora i sl.)

Kod odabira servisa za održavanje vozila imajmo na umu slijedeće, ako biramo servis koji nije ovlašten, birajmo servis koji ima tehničku podršku proizvođača ili službenog servisa.

Servis ili radiona koji imaju podršku na raspolaganju, imaju tehničke podatke o određenom vozilu i informacije o održavanju koje nisu dostupne bilo kome ili u uobičajenoj komunikaciji. Imajući pravodobne informacije i podatke, pogreške u održavanju svedene su na minimum.

Zato usko surađujemo sa: WV grupacijom, Mercedesom, Renaultom, Citroenom, Peugeutom, Toyotom, itd..

U ovom jednostavnom prikazu pokušali smo dočarati rad i probleme sustava grijanja automobia, no ne smijemo zanemariti klima uređaj koji je usko povezan sa sustavom grijanja (odmagljivanje stakla vozila)

Kada su oba sustava ispravna, poboljšavaju vidljivost iz vozila i pružaju bolji pregled situacije u prometu, a isto tako i udobniju vožnju podešavanjem temperature u vozilu.

Sustav grijanja automobila važan je uvjet ugodne i sigurne vožnje. Ukoliko primjetite neke od navedenih simptoma obratit nam se s povjerenjem. Dugogodišnje iskustvo i tehnička podrška garancija su kvalitete. Želimo Vam ugodnu i sigurnu vožnju!

Autor teksta: Petar Hrastinski, vlasnik servisa Autoklima Hrastinski